NovellerByWilma

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Inget som dig -Novell (Del 1)

Av Wilma Novellskrivaren - 29 mars 2013 16:31

Jag heter Louise, men många kallar mig Lollo. Jag är 14 år, jag har brunt ganska långt mellan tjockt rakt hår. Min hemliga talang , som ingen vet om är att jag sjunger. Jag skriver låtar, men det får ingen veta! Det är bara 1 tjej som vet det hon heter Emma hon kallas M alltså när man uttalar det blir det "Em" som i början av Emma "Em"ma, vi är bästisar.

(Jag kommer skriva från två stycken personers sidor, ett från Louise sida, och ett från Emmas. Men det handlar endån bara om Louise, men jag måste skriva från Emma också för annars förstår man inte så bra)

__

(Louise)

Jag vaknar av att grenen slår mot fönstret, regnet sveper ner längst mitt fönster det är grått ute lika grått som det vart dom senaste dagarna. Jag kollar på min klocka, den är 11:46. Jag antar att jag är hemma själv idag. Det är lov, jag vet inte viket lov jag håller ingen koll men det är iallafall i 1 månad. Jag tar upp mobilen och jag har fått ett sms från Joel, Joel är min kille "HEJ BBY, fest ikväll du kommer väl? Ta med nån vän också det är hos Crille"

Crille är Joel´s bästis. "Mm, jag kommer" Svarar jag tillbaka. Jag smsar Emma "Hej M, det är fest hos Crille ikväll kommer du eller?


(Emma)

Jag hatar allt, jag hatar mitt liv jag hatar alla, alla utom Lollo då min bästis. Men hon är endå så trögfattad , hon fattar inget. Hon fattar inte att jag är mobbad, att jag får massa elaka sms som "Tjena tjockis, tänkt på att banta? eller det går nog inte du är för tjock för att komma upp på rullbandet i gymmet"Fast jag är väldigt smal. Det gör mig jävligt ledsen. Men jag har inte berättat för Louise , inte för mina förälldrar eller lärare. Louise gör mig glad, men inte tillräckligt glad. Min mobil piper till , den är på vibration så den vibrerar istället för min löjliga sms signal. Det är av Louise "Hej det är fest hos Crille du hänger på va?" Jag vill svara nej, men då kommer hon fråga varför då måste jag komma på en ursäkt och det är jag sämst på. Hon får inte veta detta, att jag hatar mitt jävla liv! Så jag måste säga ja ..fast jag är kär i Crille. Han är schysst, han skulle jag kunna berätta för. Det känns lättare att prata med honom en Louise. Jag svarar ja, visst mot min vilja till Louise.


(Louise)

"Bip" "Bip"

Det låter i min mobil jag kollar, det är från Emma. "Ja, visst"

Ibland känns det som om hon döljer nått för mig, men jag vet inte riktigt vad? Men jaja ..

Det plingar på dörren, jag hoppas jag ber till gud att mamma och pappa är hemma så jag slipper gå till dörren med pyjamas. Men dom öppnar inte det ringer på dörrklockan 3 ggr till. Sen går jag ner, jag kollar i nyckelhålet det är Joel. Omgaswhathell? Jag smsar: Står vid dörren, men jag är i pyjamas och ser ut som ett lik" Efter ett tag så får jag som svar "Du är alltid vacker" Sen när jag ska svara, så öppnas ytterdörren och den far på mig så jag rammlar, och mitt ben kommer på Joels ben så han rammlar över mig. Vi båda börjar garva ihjäl oss! Vi ställer oss upp, och kysser varandra. Joel´s läppar är så mjuka, man far in i en underbar sång när man nuddar dom.

-Kommer, du kan sätta dig i köket ska bara upp och byta om.

-Okej! Sakna mig inte för mycket!

Jag börjar fnissa.

När jag kommer upp så piper det i min mobil från kik , Amanda en av mina kompisar skickar en kik video, där hon skrattar ihjäl sig sen är det en video på Emma , när hon blir slagen av Joel ..


Mer? Isåfall kommentera!

 
 
Samira

Samira

29 mars 2013 17:51

ja gärna ! =)

http://we-break-it.bloggplatsen.se

Wilma Novellskrivaren

29 mars 2013 19:08

Okej! Tipsa om min blogg, skulle betyda mycket. Skriver mer när ca 5 skrivigt att dom vill ha mer! :) mellan 3-5

 

Wilma Novellskrivaren

29 mars 2013 20:39

Okej, tack

 
Ingen bild

Stina

30 mars 2013 08:06

Hej Wilma skriv mer !!❤❤ snälla

Wilma Novellskrivaren

30 mars 2013 17:49

Hej, okej

 
Ingen bild

Gabbi

30 mars 2013 11:17

Den är bra ! :)

Wilma Novellskrivaren

30 mars 2013 17:50

Thx ;***

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Novellskrivaren - 30 april 2013 21:40

(Louise) HELVETES JÄVLA SKIT, JAG VILL BARA DÖÖÖ, JAG VILL TA SJÄLVMORD, JAG VILL INTE LEVA PÅ PLANET JORDEN, JAG VILL ÅKA TILL NEPTUNUS DÄR DET INTE FINNS NÅN LUFT OCH KVÄVA MIG SJÄLV! Jag och Cristoffer har letat efter Emma i ca. 2 timmar. Vi tän...

Av Wilma Novellskrivaren - 13 april 2013 18:40

(Louise)  Klockan är 22:00 nu, jag börjar faktiskt bli orolig. Jag har skickat 37 st sms till Emma, men hon har inte svarat på ett enda sms, på kik vet jag inte hur mycket jag skrivigt, men det står "S" alltså att det inte ens skickats till hennes ...

Av Wilma Novellskrivaren - 30 mars 2013 17:50

(Louise) -WHAT A HELL!? Skriker jag. Man hör Joel´s snabba steg upp till övervåningen in i mitt rum, jag håller på byta om så jag står i trosor bara. Joel kollar på mig, jag her min hand för mina bröst. Joel kollar bort, jag går och tar på en trö...

Presentation


Hej , jag är en tjej på 11 , snart 12 sommrar. Som älskar att skriva berättelser därför har jag skapat en blogg med noveller! Hoppas du följer den!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

;)

S Pink Premium Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards