NovellerByWilma

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Inget som dig-Novell (del 3)

Av Wilma Novellskrivaren - 13 april 2013 18:40

(Louise) 

Klockan är 22:00 nu, jag börjar faktiskt bli orolig. Jag har skickat 37 st sms till Emma, men hon har inte svarat på ett enda sms, på kik vet jag inte hur mycket jag skrivigt, men det står "S" alltså att det inte ens skickats till hennes telefon, på displayen. Ååååååh, jag är så orolig. Jag vill bara gråta. Jag är jätte orolig, Emma verkade jätte ledsen. Hon bara sprang ifrån festen. Åh, älskling. Alla är i vardagsrummet och pratar o skrattar. Men jag står i hallen. Jag känner en tår längst min kind, sen en till, och en till och en till, och två till, flera. Sen sitter jag längst väggen och gråter. 

-Vad är det Lollo? Frågar en röst som låter som Cristoffers, men för att vara säker kollar jag upp. 

Det är han. 

Jag torkar bort tårarna, och ser att det blir svart på handen det betyder att min mascara runnit. 

-Jag är jätte orolig, Emma bara stack och jag har skickat flera sms och kikat henne, och ringt. Men hon svarar inte på nånting jag förstår inte varför hon bara stack. 

-Louise, om jag ska vara helt ärlig så .. 

-Så?

-Louise, du får lova att inte bli sur på mig för jag inte sagt nått .. 

-Jag lovar

-Emma, är .... typ mobbad folk slår henne och behandlar henne illa, mest är det Joel jag vet att du inte kommer tro mig, men det är sant. Joel mobbar och retar henne mest, han slog henne i köket jag såg en blod fläck efter, hon mår inte alls bra och .. 

-VAFAN CRISTOFFER! Skriker jag. 

Jag drar in han, i väggen och håller knytnäve. 

-Du lovade, jag berättade ju .. 

Jag släpper ner Cristoffer, sätter mig ner på golvet och gråter. 1000000000000000000000000 tals tårar. Joel kommer in och kramar om mig, och frågar vad som hänt alla följer med. Jag slår till Joel med knytnäve, han ramlar bakåt och börjar blöda. 


-Joel, du är en jävla idiot, jag fattar inte hur du kan vara en sån jävla usel kille, jag litade på dig, jag älskade dig. Och alla ni andra ni är också jävla idioter, jag fattar inte hur ni kan göra såhär mot Emma. Vad har hon igentligen gjort er? Inget, så jag fattar inte varför ni ska vara så jävla dumma!? Ni tror ni blir så jävla swag när ni mobbar, slåss och är på den "coola" sidan. Men det är ni fan inte, ni är fan inte ett dugg coola, ni är bara töntar som borde skaffa er ett liv. Och Joel, jag tänker fan aldrig lita på dig. Alla, nu sprang Emma. Det blir ett S på kik, och hon svarar inte när jag smsar, när jag ringer är det telefonsvarare! Vet ni, jag tror hon är påväg att ta självmord, och allt är erat fel. Om hon tagit självmord nu så är det erat fel, ni är mördare ni har dödat henne, för det är p.g.a er som hon kanske är död nu. Och hon betyder fan allt för mig, och Joel igen jag är och kommer aldrig vara kär i dig. Och för att förtydla dig att det är slut så gör jag såhär! 


Jag går fram och kysser Cristoffer, han kysser tillbaks han drar inte bort eller slutar. Efter ett tag, slutar jag. Jag gråter 100 %, jag lägger mig ner på golvet. Jag hör hur Joel börjar gråta. 

-Snälla, fina baby. Jag lovar att jag inte trode att detta skulle hända, jag gjorde det bara för att verka cool, för att ha vänner och jag sk ..

-JOEL LÄGG AV DITT JÄVLA FJESKO JAG HATAR DIG! 

Jag ger Crille jackan, tar min drar på mina skor Crille också. Sen springer vi, och letar Emma. Hon får inte vara död hon är allt .. 


Mer? Kommentera, det vart ganska kort men kanske spännande? :0 

 
 
Derya

Derya

13 april 2013 19:08

Meeer <3<3

http://Momentsbygabbioderya

Wilma Novellskrivaren

13 april 2013 19:34

OkiDoki c:

 
Ingen bild

Lisa

14 april 2013 10:48

Mer! ❤❤

Wilma Novellskrivaren

30 april 2013 21:34

(i)

 
Ingen bild

Stina

14 april 2013 19:22

Skriv meeeer 😂😂😂

Wilma Novellskrivaren

30 april 2013 21:36

TJENA TJEEEEEEEEEENA, JAG HAR TINGLÖÖÖÖS, vet nt, vii fåååårrrr seee (i)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Novellskrivaren - 30 april 2013 21:40

(Louise) HELVETES JÄVLA SKIT, JAG VILL BARA DÖÖÖ, JAG VILL TA SJÄLVMORD, JAG VILL INTE LEVA PÅ PLANET JORDEN, JAG VILL ÅKA TILL NEPTUNUS DÄR DET INTE FINNS NÅN LUFT OCH KVÄVA MIG SJÄLV! Jag och Cristoffer har letat efter Emma i ca. 2 timmar. Vi tän...

Av Wilma Novellskrivaren - 30 mars 2013 17:50

(Louise) -WHAT A HELL!? Skriker jag. Man hör Joel´s snabba steg upp till övervåningen in i mitt rum, jag håller på byta om så jag står i trosor bara. Joel kollar på mig, jag her min hand för mina bröst. Joel kollar bort, jag går och tar på en trö...

Av Wilma Novellskrivaren - 29 mars 2013 16:31

Jag heter Louise, men många kallar mig Lollo. Jag är 14 år, jag har brunt ganska långt mellan tjockt rakt hår. Min hemliga talang , som ingen vet om är att jag sjunger. Jag skriver låtar, men det får ingen veta! Det är bara 1 tjej som vet det hon het...

Presentation


Hej , jag är en tjej på 11 , snart 12 sommrar. Som älskar att skriva berättelser därför har jag skapat en blogg med noveller! Hoppas du följer den!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

;)

S Pink Premium Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards