NovellerByWilma

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Inget som dig -Novell (Del 2)

Av Wilma Novellskrivaren - 30 mars 2013 17:50

(Louise)

-WHAT A HELL!? Skriker jag.

Man hör Joel´s snabba steg upp till övervåningen in i mitt rum, jag håller på byta om så jag står i trosor bara. Joel kollar på mig, jag her min hand för mina bröst. Joel kollar bort, jag går och tar på en tröja. Joel frågar frågor, men jag svarar inte jag är bara arg jävligt arg! Jag ställer mig brevid honom, går in på kik och visar videon.

-MEN HON VILLE, VI SKULLE GÖRA EN FILM!

I bakrunden på videon ser man Crille, som inte ser ut att vara med på det riktigt.

-Men varför ser Crille ut som om han känner skuld!?

-MEN HON VILLE!

Jag slår in Cristoffer´s nummer på min mobil. Joel håller på ställer massa frågor, och säger men hon ville.

"Tja , Crille the master hear!"

"Hej, du Crille jag fick en video av Amanda på kik där Joel slog Emma, du ser tveksam ut i bakrungen. Ville Emma det där? Var hon med på det?!"

"ASSÅ .."

"SVARA CRISTOFFER"

"JA HON VILLE!" Skriker Cristoffer i luren, men han menar inget.

"Okej, bra"


(Emma)

Ikväll ska jag på fest, hos Cristoffer. Jag vill inte, jag vågar inte. Louise kommer få reda på att jag är mobbad , hon kommer hata mig i all evighet. Jag vet inte om jag ska gå .. men jag måste. Det är 3 h kvar. Det är kl 18.00-00:00 klockan är 15:06. Det piper till i min mobil av Joel.

"ÖH, LOLLO MIN BEJB, KOM NÄSTAN PÅ ATT JAG SLÅR DIG DIN JÄVLA BITCH!, VAR MER FÖRSIKTIG"

Jag fattar inte att Louise kan vara tillsammans med honom, att hon inte inser hur dum han är. Ibland känner jag bara att jag vill hoppa framför tåget ..


(Louise)

*16:32*

-Joel, vilken klänning den röda eller lila?

-Ehm, den röda ;*

-Okej. Jag går fram och pussar Joel på kinden.

-Du , jag har en fråga ..

-Ja vadå?

-Ska Emma med på festen hon Cristoffer?

-Ja, såklart, vadårå?

-Nä .. jag bara undrade.

Det känns som han döljer något. Det känns också som att Emma & Cristoffer döljer nått. Ibland är bara allt för komplicerat!

*

När Joel kommit tillbaka och klockan är 17:30 , han har bytt om han är sjukt fin! Jag älskar Joel, han får mitt liv att fortsätta. Precis innan Joel kommer kollar jag ut genom fönstret, det är lite öppet jag hör att han säger nått i telefonen med stil "Men hon får inte veta nått, ok" Sen lägger han på.

-Vem får inte veta vad?

-Mamma fyller år, och ska få en överraskning.

-Vad?

-Stringtrosor

-STRINGTROSOR? ÄÄÄH, hon blir glad ?

Jag ser hur Joel ljuger, att det var det första som dök upp i hans huvud. Jag förstår att det är nått privat och han vill inte berätta.

-Äh, du glöm det.

Man ser hans lättnad.


(Emma)

Jag går nu till en fest, min första fest. Jag hoppas att inget blir avslöjande. Jag vill inte att Louise ska förstå att jag är mobbad. Men jag orkar verkligen inte med mitt liv ..


(Louise)

Jag håller Joel´s hand den är mjuk och varm. Det är underbart, allt är underbart. Sen står vi utanför Crille´s dörr. Vi knackar.

-Hej! Säger Joel och gör "kill" slag.

-Hej! Säger jag och kramar om Cristoffer som vän.

Vi går in och sätter oss, det är redan full fart, music osv. Sen plingar det på dörren, jag ser att Emma kommer in, hon kollar ner i marken hon säger försiktigt "..hej .." med en liten bokstav.

Jag går fram.

"Hej, jag trodde inte du skulle komma, för klockan är 18:30"

"Ja, men vart sen"

"Okej"

Emma ser väldigt deppig ut ..


(Emma)

Jag går in i vardagsrummet, alla ger mig bitch blickar men Louise märker inget. Det är redan mörk ute, verkligen mörkt! Sen hör jag det mest hatade av Cristoffer.

"Sanning eller Konsikvens"

Alla sätter sig i en ring, jag ser hur folk viskar och stönar om att jag är med.

Markus börjar snurra, den hammnar på Crille.

"Sanning eller konka?"

"Ehm, konka"

"Okej .., ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhm, KYSS EMMA MED TUNGAN"

Alla´s munnar blir som en oval och flera börjar viska. Louise flinar mot mig. Cristoffer gör massa spy rörelser med munnen. Sen så lutar han sig fram, tar tag i min kind och kysser mig. Hans tunga nuddar min, jag tycker det är mysigt den liksom far runt i min mun.

"Asså ni kan sluta? säger Markus"

Cristoffer drar bort direkt.

Sen när vi kört ngra omgångar, det har typ alltid vart "KRAMA EMMA" och alla har äcklat sig som att jag var full med spya och man var tvungen att äta spyan. Sen efter så är jag själv. Alla skrattar åt mig. När jag står i köket så kommer Joel in, han slår mig hårt.

"AJ, VAFAN GÖR DU!" Skriker jag.

Alla springer in till köket.

"Ehhh, haha vadå?"

"Du slog mig"

Joel bara står och kollar runt, han möter Louise blick den är förvånad.

"Nej"

"Jo"

"Nej"

Jag går och tar mina skor och springer , springer i det kalla, det har börjat regna. Jag springer till tåg stationen, jag står där i flera timmar. Jag väntar tills det kommer sen hoppar jag ..


Mer? Kommentera detta inlägget isåfall.

 
 

Wilma Novellskrivaren

30 mars 2013 19:03

Ok

 
Ingen bild

Lisa

31 mars 2013 18:14

Mer!❤❤

Wilma Novellskrivaren

13 april 2013 19:35

:)

 
Ingen bild

Stina

1 april 2013 11:08

Skriv mer !!! 💜💜 😘❤😘

Wilma Novellskrivaren

13 april 2013 19:35

Har det , c:

 
Ingen bild

Lisa

1 april 2013 11:09

Meeer!! 💜💜

Wilma Novellskrivaren

13 april 2013 19:34

Har kommit

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Novellskrivaren - 30 april 2013 21:40

(Louise) HELVETES JÄVLA SKIT, JAG VILL BARA DÖÖÖ, JAG VILL TA SJÄLVMORD, JAG VILL INTE LEVA PÅ PLANET JORDEN, JAG VILL ÅKA TILL NEPTUNUS DÄR DET INTE FINNS NÅN LUFT OCH KVÄVA MIG SJÄLV! Jag och Cristoffer har letat efter Emma i ca. 2 timmar. Vi tän...

Av Wilma Novellskrivaren - 13 april 2013 18:40

(Louise)  Klockan är 22:00 nu, jag börjar faktiskt bli orolig. Jag har skickat 37 st sms till Emma, men hon har inte svarat på ett enda sms, på kik vet jag inte hur mycket jag skrivigt, men det står "S" alltså att det inte ens skickats till hennes ...

Av Wilma Novellskrivaren - 29 mars 2013 16:31

Jag heter Louise, men många kallar mig Lollo. Jag är 14 år, jag har brunt ganska långt mellan tjockt rakt hår. Min hemliga talang , som ingen vet om är att jag sjunger. Jag skriver låtar, men det får ingen veta! Det är bara 1 tjej som vet det hon het...

Presentation


Hej , jag är en tjej på 11 , snart 12 sommrar. Som älskar att skriva berättelser därför har jag skapat en blogg med noveller! Hoppas du följer den!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

;)

S Pink Premium Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards